Sunday, May 1, 2011

Hlovate Lover

Salam readers...
hee.. mlm ni jari-jemari ni menggedik plak nk post sumthing kt blog ni..
dh penat bercerita ttg cinta..
hbis suma kgkwn ak kna panahan cinta dr langit mna dya dtg pown x thu..
haha lawak... 
 meh2 kta ke tujuan asal post ni..
hihi..

Actually I nk tnjuk kt U all benda yg paling I SAYANG..
jeng3x..


ni haaa.. novel + author kesayangan guee...HLOVATE

First skali tunas.. zaman knak2 rebina .. zaman kenakalan Nur Addin Shah..& Benz Aliff taiko di skolah..hooho..

next..

Inilah... sebuah kisah perjalanan; perjalanan bersama masa; perjalanan cerita aA + bB. Semua orang belajar, semua orang membesar; tetapi tidak semua orang menjadi dewasa. Selagi hidup bersama masa, maka selagi itu juga yang hidup itu dewasa bersama usia.
cinta itu, jatuh dari langit atau jatuh dari hati? ~ Addin
Siapa aku pada dia? A pal? A room-mate? A brother? Never a husband? ~ Benz
hee nk tahu bca la x rugi.. dh rmay yg melekat dek mulut ni yg bising2 promote psal novel n author dya..
& satu ag novel dya jgk ad unsur2 islamic.. best2 I like!! kena dgn jiwa muda-mudi.. *thumbs up!!*

hAA.. Ni best jgkkk ... Ked's Story dri Pelangi continue wif Versus!!
huhu cayalah she knows all about skate-board !!! wwuuuu :)
ini ksah mereka berdua.. Minn Edina & AO a.k.a Ashraff Omar..

next!! 5 tahun 5 bulan...
.... a Plain Jane's diary...
....growing up & learning ain't easy..
...not-another mere fuzzy-mushy entry ..
..antara Sultan Mansur , Jebat, & Hang Li-Po..it just part of the story...
wahh penantian yg sgt2 dsyat...wink2

next2..


"...lontarkan...
...kalau tidak ia meracun...
...kongsikan...
....walau hanya pada awan-awan..."

then,


"...kasih sayang...
...ada di mana-mana...
...untuk semua...
....untuk sesiapa je yang mencari..."
 

n lastly.. the latest...
terbaek dr ladang......wuuu terkilan x dpt beli ag ni..


I-Fend & K2...mengisahkan...

"...antara Fender dan warna-warna...
...antara muzik jalanan dan jalan cari Tuhan...
...ini cerita orang-orang itu...
....ini cerita masa lalu..."

Dua contengan dalam satu coretan ~
Contengan pengalaman perjalanan cari Tuhan

~~wee ~~
meh2x kta knal cket spe HLOVATE nih..
HANYA INGIN DIKENALI dengan nama Hlovate. Cerita pertama yang ditulisnya ialah GreaTroublemaker_i, ketika menuntut di tingkatan 3. Menulis baginya adalah satu cara untuk berkongsi dan meluahkan rasa.
Antara kata-kata Hlovate: "... menulis bukan sebab aku nak cipta dunia fantasi. Hanya contengkan apa yang nak dikongsi dengan orang lain tentang apa yang diketahui. Aku tak banyak ilmu. Aku cuma tau kisah hidup ~ aku, famili aku, kengkawan aku dan orang keliling aku. Dunia ni 'classroom' yang paling besar dengan Allah sebagai 'Teacher the Almighty'. Aku banyak belajar dengan tu. Aku tak pandai tulis bahasa bunga-bunga untuk harukan hati orang. Aku 'just' tulis apa yang aku rasa dan nak orang rasa. Tapi macam kata kawan aku, 'everything needs commercial value and attraction force'; maka aku pun 'draw' je cerita tu ikut 'taste' orang yang nak baca, tapi dengan 'core' yang aku ada sebagai 'basic color', nak 'share' dan bercerita rasa dengan orang bukan senang."
Katanya lagi: "Aku tak pandai melukis, jadi aku tak boleh 'draw n paint' perasaan aku
Aku tak pandai menyanyi, aku tak boleh lagukan hati aku
Aku tak ada 'art n skill', maka aku tak boleh nak 'shout out' buat 'graffiti' kat mana-mana dinding... dan sebenarnya aku tak pandai pun menulis... aku tau 'throw out n spill' je..."
 

BIODATA ni.. I ciplak dr Jemari Seni Sdn Bhd. utk dikongsi b'sma korg..

da letih bercrita ttg dya...wuuu
sekian~~

amal_amany91 ^_^
~sweet dream everybody~
( 12.28 a.m)

2 comments:

  1. macam k.ari..die suke sgt2 hlovate..
    sy pn suke..novel2 die best kan..se,mpoi jek..

    ReplyDelete
  2. k.zetty..hihi da lma da menggila dgn novel nih... sgala jenis koleksi ad..wee~ *kebahgiaan dctu* btw HLOVATE ni the best author lah!! :)

    ReplyDelete